Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Garn i roliga färger......

Av Therese - 9 januari 2009 23:57

Mycket pyssel blir det.........

Häromdagen fick jag hem en hel papperskasse full med roliga garner =) så nu är det bara att låta fantasin flöda och börja tillverka.

Allt köpt på rean, känner mig sååååå nöjd!

Tänkte börja med något i stil med det här:

och senare tänkte jag försöka med strumpor.


Även mina kalasplaner går framåt.

Lite kalasgrejer har jag hunnit fixa

Och inbjudningskorten kom i brevlådan idag.....bara att sätta sig ner och skriva på dom också.....


Idag har äldsta dottern sovkompis. Som alltid har dom lite problem med att komma isäng.....mycket fnitter.....men nu är det äntligen tyst i huset.....

Känner mig helt slut efter bara två dagars arbete, men efter ett tag kommer man väl in i vardagsrutinerna igen......konstigt att man är så TRÖTT efter julLEDIGHETEN.......


Vi åt hemlagad pizza idag, det var uppskattat, inte en smula kvar efter middagen trots att två av barnen var borta hos kompisar......

Innan frosseriet.........




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 21 februari 2009 23:00

Idag har jag klätt en skokartong med en av mina tapetprover, blev kanonbra, tjusig förvaring! =)   Har också sytt en enkel klänning till Ellen   och planterat lavendel   Har köpt 4 nya böcker, Tildas hus är en fantastisk bok med en massa roliga oc...

Av Therese - 15 februari 2009 23:33

Har varit hos svärmor och fått mig lite tyger, samt knappar och dragkedjor. Så nu är det bara att plocka fram fantasin och symaskinen och börja tillverka... =)     Har också lyckats virka och sy en liten filt =)   Fotade våra fyrbenta vänner i act...

Av Therese - 7 februari 2009 09:23

Vad härligt med helg! Sov till halv 8 imorse, känner mig skööööönt utvilad! Idag snöar det lite lätt, blåser, -22 grader.   Så här såg det ut imitt vardagsrum för 5 minuter sedan Emilia och Ellen under täcket.Frans på huvudet!   Emilia kom hem med e...

Av Therese - 4 februari 2009 23:18

Har varit på en föreläsning ikväll som var jättebra! Rubriken löd Föreläsare Nisse Simonsson Vilken inspirerande föreläsning av en man som verkligen kan fånga en med ord! Vettiga ord! Kul och bra för alla. Om ni får ett tillfälle så gå gärna på en ...

Av Therese - 4 februari 2009 23:04

Vill tipsa om en underbar sida. www.annegeddes.com Vilka fantastiska bilder hon tar och allt kretsar kring barn. Här finns även muggar, kläder, gravidkalendrar, mina första år böcker, presentartiklar, väskor mm Här kommer ett litet urval         ...

Ovido - Quiz & Flashcards