Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

En lugn lördag...

Av Therese - 7 februari 2009 09:23

Vad härligt med helg! Sov till halv 8 imorse, känner mig skööööönt utvilad!

Idag snöar det lite lätt, blåser, -22 grader.


Så här såg det ut imitt vardagsrum för 5 minuter sedan

Emilia och Ellen under täcket.Frans på huvudet!


Emilia kom hem med en såååååå fiiiiin skylt till valpen i veckan

Den sitter nu på Hiilas plats


Hiila efter att ha busat i snön


Fick de nya katalogerna från Stoff och Stil häromdagen

Kolla in de fina prickiga vaxdukstygerna till vänster

140 cm bred, 29.95/meter


Fick också mitt efterlängtade startpaket "tova med ull"

Har aldrig tovat förr (förutom en liten mus i småskolan!)



 Hoppas hinna pyssla lite under dagen =)


Idag är mina bästa vänner dessa två



Ska bli skönt att bli av med tvätten som ligger och väntar i.......och utanför....tvättkorgen........




*Kramar*

Therese


 
 
susanne

susanne

8 februari 2009 07:48

Vilket mys i soffan :) ja kallt ja fy fasiken säger jag och det fortsätter bara ... snöar blåser kallt.. i dag hade vi endast -17...
tova vad kul! ska genast in och kolla vaxdukarna :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

9 februari 2009 07:47

hej jag slängde ut lite inspiraton från stof och stil, jag har ännu inte fått deras sommar katalog men bestälde via nätet oj så mycket fint dom hade nu! och vax dukarna blev 2 !

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 21 februari 2009 23:00

Idag har jag klätt en skokartong med en av mina tapetprover, blev kanonbra, tjusig förvaring! =)   Har också sytt en enkel klänning till Ellen   och planterat lavendel   Har köpt 4 nya böcker, Tildas hus är en fantastisk bok med en massa roliga oc...

Av Therese - 15 februari 2009 23:33

Har varit hos svärmor och fått mig lite tyger, samt knappar och dragkedjor. Så nu är det bara att plocka fram fantasin och symaskinen och börja tillverka... =)     Har också lyckats virka och sy en liten filt =)   Fotade våra fyrbenta vänner i act...

Av Therese - 4 februari 2009 23:18

Har varit på en föreläsning ikväll som var jättebra! Rubriken löd Föreläsare Nisse Simonsson Vilken inspirerande föreläsning av en man som verkligen kan fånga en med ord! Vettiga ord! Kul och bra för alla. Om ni får ett tillfälle så gå gärna på en ...

Av Therese - 4 februari 2009 23:04

Vill tipsa om en underbar sida. www.annegeddes.com Vilka fantastiska bilder hon tar och allt kretsar kring barn. Här finns även muggar, kläder, gravidkalendrar, mina första år böcker, presentartiklar, väskor mm Här kommer ett litet urval         ...

Av Therese - 4 februari 2009 23:01

Äntligen har jag lyckats knåpa ihop ett gäng med rutor. Det är så mysigt att sitt och pyssla med dessa framför tv:n! Ännu fattas det ett gäng innan jag kan få ihop en filt....     Min sovande lilla ängel...       ...

Ovido - Quiz & Flashcards