Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Therese - 1 januari 2009 22:46

Min äldsta dotter har två bilder i sitt rum som hon är mäkta stolt över....

Hon fick nämligen både autograf och foto(mormor plåtade) av Kevin Borg när han kom hem till Arvidsjaur för ett par veckor sedan.


Den 30 december kollade vi självklart in Kevin, Alice och Robin när dom uppträdde på medborgarhuset i Arvidsjaur. Därifrån kom vi med skivor och autografer


Städade bort mer av julen idag. Plockade ner lilla granen i flickornas rum. Tog belysningen till köksfönstret....så får vi mer vintermys.......


Annars har vi haft en lugn dag....känns bra såhär efter två stora helger.

Ute är det kallt, -26 grader!

Nu ska vi stöka fram lite fika och mysa framför tv:n.

*Kramis*



Av Therese - 1 januari 2009 14:47

Idag satte jag mig ner och sydde två dukar av det fina älgtyget jag vann på tradera. Så här blev dom


Som ni kanske ser på termometern så har vi rätt kallt ute idag, men varmt och skönt inne. Vi eldar och myser.


Har också passat på att städa i garderoberna i hallen medans barnen var ute med skoter. Hittade mina fina skridskor som jag bara måste visa er

Visst är dom snygga =)

Har tyvärr inte hunnit prova dom ännu men, men...........

(undrar om man kan stå på dom utan att se ut som Bambi?!)




Av Therese - 1 januari 2009 01:31

Faster Linda med familj hade med sig några roliga "luftballonger" som skulle skickas iväg upp, upp........ men det visade sig vara lättare sagt än gjort......

Micke är superkoncentrerad

Ännu en ballong........

Du kan flyga, du är inte rädd..........

Och se på rackar´n....den flyger!!!!! Jiiiiiipppppppiiiiiii

Barnen spanar in dom små smällarna och raketerna

Medans farmor håller hårt i dom stora grejerna!

Vi skålar in det nya året

GOTT NYTT ÅR!

Sedan ut och skjuta raketer.

Har konstaterat att det är skitsvårt att fota fyrverkerier =(

(Lite ljusprickar)

(en eldkvast)





Ovido - Quiz & Flashcards