Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Therese - 5 januari 2009 20:25

Jag har två underbara flickor på 7 och 9 (snart 10) år.

Oftast kommer dom hyfsat bra överens, men ibland skär det sig totalt, som idag=( Min stora tjej har packat flera av sina saker i väskor och påsar och har mycket bestämt berättat för mig att nu ska hon INTE dela rum med sin lillasyster en enda dag till. Vag gör man?!


Efter att vi pratat och dividerat en stund så säger äldsta dottern; okej jag behöver inte byta rum idag, men det jag önskar mig mest när jag fyller år är ett eget rum! (hon fyller år om precis 3 veckor och vi har inget extra rum!!!)


Problemet enligt stora dottern är att hon inte får ha sina saker ifred och att hon inte har något "eget" ställe. Flickornas rum är inte så stort, men jag funderar om det går att delvis dela av rummet eller möblera på ett annat sätt som gör rummet "mysigare" och mer eget för dom båda?! (ni förstår säkert vad jag menar)


Tänkte att nån vänlig själ i cyberrymden kanske kunde hjälpa mig? =)


Så här ser rummet ut nu:



(ser ni den packade Ikea-väskan)


Några inspirationsbilder som jag lånat på nätet:




 








Ovido - Quiz & Flashcards