Alla inlägg den 17 december 2008

Av Therese - 17 december 2008 21:40

Nu börjar julstressen göra sig hörd.....

Jag måste absolut göra följande (innan julafton):

* Slå om alla paket....

* Först köpa alla klappar....

* Allra först bestämma vad jag ska köpa till vem!

* Baka

* Städa, alla rum

* Skriva mathandlarlista

* Köpa maten

* Tillaga maten

* Bestämma finkläder (ev. köpa)

* Tvätta all tvätt

* Sätta belysning i utegranen

* Klippa pojkarna

Och säkert en massa annat som jag glömt!

Har försökt göra så mycket som möjligt inför julen idag, men som vanligt, när man ska göra allt på en gång, så blev det inte mycket gjort!

Har nu gett upp och spånar runt lite på nätet.


Har fastnat för alla dessa vackra plåtburkar som finns. Både gammla och nya. Både vackra och praktiska. Tänk vad mycket småsaker man kan gömma undan, ordning och reda och godis för ögat =)

Här kommer några smakprov:

Nya fina Dixie-burkar.....

Och så några lite äldre...

Så vackra......


Känns som att jag råkat ut för en smärre katastrof! Vår fläkt har lagt av, bara så där.....eller rättare sagt,den går på sparlåga.....i stort sett paj! Och jag som varit så nöjd med min fina fläkt! Bara 1 1/2 år gammal, det är väl  inte gammalt för en fläkt?! 

Ser framför mig ett hus fullt av matos och människor med tårar rinnande ur ögonen.....vilken jul =(  Hoppas att jag överdriver nu, min man gör allt han kan för att fixa! Min älskade fixare!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards